zondag 25 december 2016

Blogtour MOMM dag 3: Little black dress for X-mas

Begin deze maand bezocht ik 'The fabric sales', een stock verkoop van designerstoffen in Rotselaar. Ik ga er elke editie langs en koop er dan kwalitatieve basics aan betaalbare prijzen.















Het zwarte stofje was er eentje van €16/m. Na het wassen van het stofje viel me op hoe mooi de zelfkant was, dus bombardeerde ik hem als zoom.





















Ik mixte de patroontjes van de small things trui en de V-shirt uit mijn boek 'Matching outfits matching minds' en verlengde het tot een jurkje van 83cm (want ik ben een kleintje). Deze patroontjes zijn zeer ruim en baggy van pasvorm. Voor het jurkje tekende ik een maatje kleiner zodat het wat eleganter oogt.

Normaal gezien krijgt de trui en de T-shirt een halsboordje maar dat liet ik voor de jurk volledig weg.
Het bovendeel van de jurk, tot aan de horizontale doorkniplijn op het patroon, werd gevoerd waardoor ik de hals mooi kon afwerken.

















Een simpel en bescheiden jurkje.

Nog snel even mijn afgeknabbelde nagels lakken en niemand die merkt dat de laatste weken nogal heavy waren ;)















Meer MOMM?


Lily en Woody - 'De frivole bloes'

Nononsonsmoms - 'De juiste foute kerstpull'

Eulala c'est chic - 'little black dress for X-mas' 

By Eva Maria - 'Matching outfits - Matching minds'

Mix it - Make it - 'Rechte jurk nr 3'

Querida-jotixa - 'Rechte jurk 3'

Eulala c'est chic - 'rechte jurk hack'

Mamc - 'Een semi-jurkhack' 

Stannel -'small things sweater'

 
Zin in meer inspiratie? Kijk in 'lookbook MOMM' of inspireer zelf en stuur je foto's naar eeftheys@gmail.com
 

1 opmerking: