zondag 8 januari 2017

Blogtour MOMM: Dag 6 Rechte jurk hack


Een overload aan foto's, vergeef me maar wat zie ik dat kind graag (in dit chambray bloesje).

Eva inspireerde met haar versie van de rechte jurk (zonder strik).

Ik ging nog een stapje verder want het patroon van de rechte jurk is er eentje om mee te spelen.

Een knipoog naar het label Wolf & Rita dat ik toch wel erg kan smaken.

Ik knipte de patroondelen 1 en 2 door op de beleglijn zoals je dat doet voor de rechte jurk versie 2.



chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing

Voor de lengte koos ik dezelfde al de frivole blouse, aangegeven op het patroon van de rechte jurk.


chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing


chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing


Daarnaast nam ik de belegdelen van de rechte jurk versie 1. Ik knipte het beleg voor het voorpand 2 keer tegen stofvouw en het beleg voor het rugpand 2 keer op dubbele stof.

De delen aan de binnenzijde van de jurk kregen versteviging.


chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing






Om de rits te laten voor wat ze was maakte ik net als Eva een splitje. Het mijne kwam op de rug, vergezeld van een lus en een knoop.





chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing

chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing

chambray, ruffles, matching outfits matching minds, momm, mommhack, sewing for kids, naaien, diy, sewing




















Meer MOMM?


Lily en Woody - 'De frivole bloes'

Nononsonsmoms - 'De juiste foute kerstpull'

Eulala c'est chic - 'little black dress for X-mas' 

By Eva Maria - 'Matching outfits - Matching minds'

Mix it - Make it - 'Rechte jurk nr 3'

Querida-jotixa - 'Rechte jurk 3'

Eulala c'est chic - 'rechte jurk hack'

Mamc - 'Een semi-jurkhack' 

Stannel -'small things sweater'

 
Zin in meer inspiratie? Kijk in 'lookbook MOMM' of inspireer zelf en stuur je foto's naar eeftheys@gmail.com

3 opmerkingen:

  1. Oh wauw, zo mooi... Deze toon ik zeker aan de dochters, in de hoop dat zij er ook voor vallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Schitterend Eef! Ze staat er beeldig mee <3

    BeantwoordenVerwijderen